Forum PZHGP
FAQ FAQ Szukaj Szukaj Użytkownicy Użytkownicy Profil Profil Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Rejestracja Rejestracja Zaloguj Zaloguj
Obecny czas to Czw Paź 30, 2014 14:24 Zobacz posty bez odpowiedzi
Zimny maj
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
stasiu0905




Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 415
WysłanyWysłany: Pon Mar 28, 2011 17:17
PostTemat postu : Zimny maj
Odpowiedz z cytatem

Witam kolegöw! Obiecalem sobie ze juz nie bede sie wtracal w forum! Ale ktos tam na forum pytal sie o ksiazke Harry Tamsena! To tez hodowca z Bremen i szybko przypomnialem sobie co on tam pisze!Teraz uwarzam ze ci co juz zaczeli treningi to trzeba tylko systematycznie to robic! A napewno jest wiekrzosc takich co jeszcze maja mlode! To mysle ze jest blad ! Totalne wdowienstwo to juz rozlaka i teraz zostal tylko miesiac do konkursöw! Dlatego tylko treningi kolo domu! Ale noce sa zimne to wystarczy (moim zdaniem ) raz dziennie trening.Za 2 tyg to sie zmieni ale noce beda tez zimne! Ja juz nic nie radze.Po majowych lotach sobie popiszemy kto ile stracil!
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość Powrót do góry
base




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 536
Skąd: Slums Attack
WysłanyWysłany: Pon Mar 28, 2011 18:24
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

to widac ze jestes nie słowny...
O czym ty piszesz ..... hodowcy przez 2 loty prowadza obiegówke
a pozniej przechodza na wdowienstwo...
Zimne nocy tez były zimą...gro hodowców puszcza takze i w zime golebie...
tez sobie musza jakos radzic...
Tak czy tak bedzie w maju ...jak ma byc to i tak bedzie czy zimno czy ciepło
zawsze ci najlepsi hodowcy maja w czołówce...
Na poczatku w maju traca tylko ci duzo przewaznie co nachodowali "rocznych"
jakis poznych nie lotowanych i chca takimi lotowac.
Takze i z młodych co robiły nawet wszystkie loty zgina a zreguły te co najlepiej za młodego leciały..
Owszem i sa odstepstwa ...pod warunkiem ze ma sie juz przetasowane pare pokolen i jest
jedna podobna pula genów juz na gołebniku dobrych gołebi...
Sa hodowcy co gubia na loty stare gora 2-3 ptaki z rocznymi włacznie.
oraz na młode co gubia przez wszystkie loty 1-5 sztuk.
A dlaczego? Poniewaz trzeba ostro selecjonowac juz od młodego aby plew sie pozbyć
i na takich bazowac dajac prog konkursowy gołebiom starym i mlodym.
Poniewaz trzymajac dobre 35% i 65% przecietnych to i tak wynik zrobią te 35% a reszta
jest bo jest aby pokazac kolegom ze nie ma sie mniej niz 50 do lotu bo to teraz wstyd jak sie ma mniej.
Zostawiajac te 35% i hodujac nastepne pokolenie mamy juz na nastepny rok ok50% dobrych i tak dalej i tak dalej..az procent zacznie wzrastac i bedziemy mogli bic co lot 50% w konkursie...

_________________
"Mistrz jest tylko jeden"
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość Powrót do góry
stasiu0905




Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 415
WysłanyWysłany: Pon Mar 28, 2011 18:48
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

Ja juz wiem z kad ty nieraz te teksty biezesz! Ale nie o to chodzi! Nawet doswiadczeni hodowcy traca w maju czolowe golebie! Ja wiem ze zawsze cos musi odpasc i mozna temu pomöc! To nie wstyd sadzic 40! A jak juz cieplej ta reszte! Tak zima tez lataja golebie ale nie wiem po co? A juz pomalu rozumie dlaczego na poczatku lotöw sie sadzi 4500 golebi a na koniec 850 i gdzie tu poziom? Ale juz nie podejmuje tematu to samo przychodzi! Ja poprostu juz jestem zniemczony! I nie lubie meczyc golebi
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość Powrót do góry
stasiu0905




Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 415
WysłanyWysłany: Pon Mar 28, 2011 19:02
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

Tak base ci najlepsi maja zawsze w czolöwce! Ale czy oni nie zaczynali od poczatku ? Moze sie odezwie Hodowca 035 nie wracam do histori ja mialem 26 lat jak 2x bylem mistrzem i wicemistrzem okregu! ALE te pierwsze mlode jako roczniaki potrafilem w maju dac 2 tyg przerwy! Ale wiem ze swiat sie zmienil i tylko ilosc! Nie mozna to robic troche z glowa?
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość Powrót do góry
base




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 536
Skąd: Slums Attack
WysłanyWysłany: Pon Mar 28, 2011 19:42
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

Skad teksty biore....z doswiadczen...
Jesli miałby hodowca dzielić gołebie to jaki w tym sens?
Czemu winne te 40 jak piszesz przykładowo do 20 co nie poszło by na lot ?
Roczny musi lapac doswiadczenie od razu a nie piescic sie z nimi....
co z tego jesli ty oszczedzisz go wkładajac tylko na dobre pogody a jak przyjdzie
prawdziwy ciezki lot na 2 latka juz ich nie bedzie a inne beda które musialy zaliczyc
na rocznego taki podobny lot.!
Gołebie nabieraja dopiero doswiadczenia i pokory jak nieraz dostana w dupe na jakim locie...
wtedy zobaczymy czy sa uparte i zawziete...bo wiatropedów u nas nie potrzeba!
Które leca tylko przy dobrej pogodzie !
Co mi po takich gołebiach??? Dlatego trzeba sie starac wychodowac na własnym
gołebniku szczep gołebi pdobnych jak ma Jos Vercamen poniewaz warunki atmosferyczne beda i sa juz bardzo
nie przewidywalne ...a moze byc coraz gorzej...a zwiazek tak samo u was czu u nas
dotrwa moze przez jeszcze ok.20 lat ze wzgledu na podeszły wiek 90% hodowców.

_________________
"Mistrz jest tylko jeden"
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość Powrót do góry
stasiu0905




Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 415
WysłanyWysłany: Pon Mar 28, 2011 20:24
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

A znasz pochodzenie golebi Vercramena? Jak chcesz to jutro tobie opisze bo tez mam ksiazke o nim! A odnosnie rocznych to jest to mozliwe tylko w Polsce zeby lataly caly program! A potem juz ich nie ma ! Sa oczywiscie wyjatki na setki tysiace co leca jako roczne 14 konk a potem to ja bym dal tylko do rozplodu! A ty base?
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość Powrót do góry
base




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 536
Skąd: Slums Attack
WysłanyWysłany: Pon Mar 28, 2011 20:39
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

http://www.hokjosvercammen.com/

_________________
"Mistrz jest tylko jeden"
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość Powrót do góry
bok98




Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 2033
Skąd: Wieruszów
WysłanyWysłany: Wto Mar 29, 2011 6:44
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

Możecie sobie kupić: 750E dzieci i 350E wnuki po mistrzach.
Stasiu - gołębie latają w zimie dla zdrowia.Ruch na świeżym powietrzu służy i ludziom i innym stworzeniom.
My na wdowieństwie rozłączamy 10 dni przed lotami i żadnych młodych!!!
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość Powrót do góry
stasiu0905




Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 415
WysłanyWysłany: Wto Mar 29, 2011 7:06
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

No tak base Verkramen ma tez golebie Janssena,Grondeleursa,Meulemansa i innych i tez leca do 700 km i nikt tak rocznych nie obciaza jak w Polsce.I potem rodza sie tacy wspaniali hodowcy.Ale to tylko zalerzy od wspanialego materialu i hodowcy! Klaniam sie
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość Powrót do góry
stasiu0905




Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 415
WysłanyWysłany: Wto Mar 29, 2011 7:22
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

Ja bok od czasu do czasu mozna dac sie przeleciec zima jak nie grasuja jastrzebie. Metod wdowienstwa jest kilka i karzdy ma swoje. Kiedys o Verkramena mozna bylo kupic taniej! Zkad masz bok te ceny?
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość Powrót do góry
barkley




Dołączył: 06 Maj 2006
Posty: 5598
WysłanyWysłany: Wto Mar 29, 2011 10:08
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

Stasiu , ja Ciebie podziwiam . Jestes w sumie lepszy niz Ci w telewizji .
Wiesz ze w maju beda zimne noce. Na dzien dziesiejszy synoptycy nie wiedza co bedzie za tydzien, ty wies co bedzie za ponad miesiac :) .

Ogladnij sobie prognozy na necie. Obejrzyj powoedzmy na 4 - 5 dni do przodu.
Zobacz rano, w poludnie, po poludniu i wieczorem.
Zobaczysz jak zmieniaja co chwile co bedzie za kilka dni.
Raz ze temperatura okolo 15 stopni i slonce , a pozniej ze 10 i deszcze :) .

Pmaietam , to chyba w tamtym roku bylo lub dwa lata temu. Pani z IMiGW
powiedziala na kanale telewizji publicznej , ze oni nie moga stwierdzic jak pogoda bedzie za kilka godzin, poniewaz jest tak duzo zmiennych. A wtedy to jakos lalo, i slonce , wiatry i bezwietrznie bylo :) .

To co mowisz na pewno ma jakies potwierdzenie , jednak to moze sie zdazyc rowniez dobrze pod koniec kwietnia , jak i na poczatku czerwca . niekoniecznie w maju musi tak byc. I trzeba byc tego swiadomomym.
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomośćWyślij emailOdwiedź stronę autoraNumer GG Powrót do góry
stasiu0905




Dołączył: 27 Wrz 2010
Posty: 415
WysłanyWysłany: Wto Mar 29, 2011 12:37
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

Juz nie marudze o tym maju ale wiem z doswiadczenia ze jest zawsze cie zko! Ale nic nie przewiduje i niema co juz pisac na ten temat. Loty pokarza
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość Powrót do góry
bok98




Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 2033
Skąd: Wieruszów
WysłanyWysłany: Wto Mar 29, 2011 14:14
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

Skąd mam ceny? Zapytałem z ciekawości i taką otrzymałem odpowiedź.
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość Powrót do góry
base




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 536
Skąd: Slums Attack
WysłanyWysłany: Wto Mar 29, 2011 16:57
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

stasiu0905 napisał:
No tak base Verkramen ma tez golebie Janssena,Grondeleursa,Meulemansa i innych i tez leca do 700 km i nikt tak rocznych nie obciaza jak w Polsce.I potem rodza sie tacy wspaniali hodowcy.Ale to tylko zalerzy od wspanialego materialu i hodowcy! Klaniam sie


Ja bynajmniej bardzo sobie cenie takich hodowców jak własnie Vercamen ,Marcel Sangers, z Polski to jedynie Jan Skórski...tyle lat byc nie przerwanie w czołówce w Polsce (mistrzem,v-ve i olimpijczyki) ze tylko pokłon sie nalezy takim ludziom...
Vercamen rowniez jest juz kupe lat na topie!
Marcel Sangers nie owija w bawełne jak to robia inni ... stasiu bys sie zapłakał jakbys musial trenowac w tygodniu stare po 300km.!
A do tego jego golebie jeszcze w tygodniu wygrywaja loty na kilkanasie tys.gołebi.!
U nas w Polsce roczny ma z zamknietymi oczami zrobic wszystkie loty od 100-600km .kwestia maratonów zazwyczaj dwóch ...to juz jest sprawa wiatru ...jesli wieje sprzyjajaco nie ma co sie obawiac...w kosz!
Takie oszczedzanie gołebi ze co niektórzy daja tylko ze 3 loty pierwsze roczne a pozniej juz ich nie lotuja, lub zostawiaja partnera dla lepiej idacego wdowca przez reszte sezonu....jedynie zgodziłbym sie z tym tak postapic ale goląb ten co był tylko partnerem zostajacym w domu po lotach został by usuniety...poniewaz po co na golebniku balast jesli lecie sie totalem!

_________________
"Mistrz jest tylko jeden"
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość Powrót do góry
niki




Dołączył: 31 Gru 2010
Posty: 341
WysłanyWysłany: Wto Mar 29, 2011 18:20
PostTemat postu : 
Odpowiedz z cytatem

Base napisz co Ci tak imponuje w golebiach VERCAMENA
Zobacz profil autoraWyślij prywatną wiadomość Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:    
Zobacz poprzedni temat Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu

Skocz do:   

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.


Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group
style : saphir :: valid : xhtml css